کدام قسمت گوشت برای کباب بهتر است؟

اگر شما هم نمی‌دانید که کدام بخش گوشت گوسفندی برای چه نوع کبابی مناسب است، همراه ما باشید تا در این مقاله به بررسی کامل این موضوع بپردازیم.

اغلب افراد تصور می‌کنند که همه قسمت‌های گوشت گوسفندی برای کباب مناسب است و کباب‌کردن همه بخش‌های گوشت، یک نتیجه را خواهد داشت. باید به شما بگوییم که این تصور چندان درست نیست و برای داشتن یک کباب خوشمزه و خوش‌طعم، باید بدانید کدام بخش را برای چه نوع کبابی استفاده کنید. همراه ما باشید تا در این مقاله  بهترین گوشت برای کباب های مختلف را با هم بررسی کنیم.

گوشت گوسفندی بخش‌های مختلفی دارد و باید با توجه به نوع کباب مد نظرتان، یکی از این بخش‌ها را خریداری و استفاده کنید. معمولا بهترین گوشت برای کباب، بخش‌هایی است که بافت لطیف‌تر و نرم‌تری داشته باشند. در این صورت، کباب به‌دست آمده هم خوشمزه‌تر، نرم‌تر و تردتر خواهد بود. گوشت گوسفند در میان انواع گوشت‌های قرمز، نرم‌تر بوده و بافت آن لطیف‌تر است. با وجود این موضوع، اگر زمان زیادی از ذبح گوسفند بگذرد، گوشت کم‌کم سفت شده و کباب آن نیز بافت خشک و سفتی خواهد داشت.

کباب چنجه

برای کباب چنجه، به قطعات متوسط گوشت نیاز دارید. در این مدل کباب، قطعات گوشت به‌صورت درسته و بدون تغییر بافت، با حرارت ملایم روی زغال، کباب می‌شوند. به همین خاطر باید نرم‌ترین و تردترین بخش گوشت گوسفندی را برای این نوع کباب در نظر گرفت. فیله گوشت گوسفند بهترین گوشت برای کباب چنجه است. این بخش کاملا بافتی نرم و ترد داشته و کباب آن نیز بافتی بسیار لطیف و ترد خواهد داشت.

کباب برگ

راسته گوسفند، گوشت اطراف ستون فقرات است که تحرک کمتری داشته و به همین خاطر، بافت نرمی دارد. بهترین گوشت برای کباب برگ، گوشت راسته گوسفندی است. برای آماده‌کردن آن می‌توانید گوشت اطراف ستون فقرات را به قطعات مساوی برش‌زده و سپس آن را کباب کنید. در صورتی که پس از برش‌زدن گوشت، بوی گوشت گوسفندی در فضا و یا بر روی تخته برش باقی ماند، می‌توانید از راهکارهای مختلفی برای از بین‌بردن بوی آن استفاده کنید. در مقاله «9 روش اصلی برای از بین‌بردن بوی گوشت» به بررسی مهم‌ترین و کارآمدترین روش‌های این کار پرداختیم.

کباب کوبیده

هترین گوشت برای کباب کوبیده، گوشت دم‌سینه و قلوه‌گاه است. گوشت این بخش‌ها سفت‌تر است و به همین خاطر، باید پیش از کباب‌کردن، آن‌ها را به‌خوبی چرخ کرد و پس از آن، با مخلوط‌کردن گوشت‌ها با پیازهای رنده‌شده یا چرخ‌شده، مواد اولیه برای کباب کوبیده را آماده کرد. در صورتی که ترجیح می‌دهید گوشت چرخ‌کرده برای کباب کوبیده را از بیرون تهیه کنید، پیشنهاد می‌کنیم که با بررسی علائم ظاهری مختلف، بهترین و تازه‌ترین گوشت را بخرید. در مقاله «گوشت چرخ‌کرده سالم چه نشانه‌هایی دارد؟» به بررسی همه این نشانه‌ها پرداختیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *